@Azrail ile yine aynı muhabbet, forumlarda "yakında göreceksiniz" diye gezen tipler bitmiyor. Azrail denen herif 1700 sitede shell'i olduğunu, Assembly ile yazdığı otomasyonla Python developer'ları işsiz bırakacağını iddia ediyor ama ortada çalışan tek bir satır kod yok. Her zaman "şu an test ediyorum, sonra atarım" modunda. Gerçek hayatta ise sadece hayal gücü yüksek, icraat sıfır.
Aslında Assembly ile otomasyon yapmak mümkün ama sandığın kadar sihirli değil. Direkt syscall'ları kullanarak dosya işlemleri, network bağlantıları ve basit task scheduler yazabiliyorsun. Büyük projelerde genelde C ile karışık kullanılır çünkü saf Assembly'de her şeyi sıfırdan yazmak deli işi.
Mesela Linux'ta basit bir dosya kopyalama otomasyonu için syscall'ları manuel çağırmak gerekiyor. x86_64'te open, read, write ve close syscall'larını kullanarak küçük bir tool yazabiliyorsun.
Bu tarz bir kodla dosya kopyalamayı direkt syscall seviyesinde yapmış oluyorsun. Azrail'in anlattığı "tek hamlede her şeyi yok eden otomasyon" ise genelde bu seviyede bile değil, sadece hikaye. Gerçek iş yapanlar bu syscall'ları test edip, hata kontrolü ekleyip, gerekirse C ile wrap'lıyor. Gerisi forum masalı.
Aslında Assembly ile otomasyon yapmak mümkün ama sandığın kadar sihirli değil. Direkt syscall'ları kullanarak dosya işlemleri, network bağlantıları ve basit task scheduler yazabiliyorsun. Büyük projelerde genelde C ile karışık kullanılır çünkü saf Assembly'de her şeyi sıfırdan yazmak deli işi.
Mesela Linux'ta basit bir dosya kopyalama otomasyonu için syscall'ları manuel çağırmak gerekiyor. x86_64'te open, read, write ve close syscall'larını kullanarak küçük bir tool yazabiliyorsun.
Hidden content - for more
Konuyu Görebilmeniz için "Beğenmeniz ve Yorum yapmaniz" Gerekir.
Bu içeriği görmek için giriş yapın.